HTML

Így jártál...

"Te magad légy a változás, amit látni szeretnél a világban." Mahatma Gandhi

Friss topikok

Linkblog

Az "igazi" demokrácia

2016.05.09. 00:41 Exe Géza

Ha jól nézem, az EU-ból a magyar kvóta-népszavazás hírére érkező reakciókat, nincs már messze az az idő, amikor a népszavazásról ki fog derülni, hogy a fasizmus, meg a nácizmus egyik legfontosabb jellemvonása. Van egy gyanúm, hogy az általános és titkos választójog fogalma is így fog járni, az is a fasizmus és a nácizmus egy legfőbb jellegzetessége lesz, s mint ilyen, egy echte demokrata számára messziről kerülendő.

A demokráciáról pedig az fog kiderülni, hogy az igazi demokráciában nem hogy helytelen, de egyenesen káros a szavazás, illetve a választás intézménye. Hiszen a választók intellektuálisan tökéletesen alkalmatlanok arra, hogy megfelelő döntéseket hozzanak, akár csak arról is, hogy mi a személyes véleményük bármilyen kérdésről. Bárki beláthatja, hogy egy mai, átlagos, európai embernek valójában nincs is saját véleménye. Elolvassa a sajtót, ahol megmondják neki, hogy miről mi a saját, gondosan kiérlelt véleménye, amit - optimális esetben - alig 5-6 sulykolás után, közel szöveghűen vissza tud mondani.

Így az a demokrácia-féleség, amiben most élünk, tulajdonképpen egy degeneratív állapot az igazi demokráciához képest, amelyben - köztudomásúlag - nincsenek se szavazások, se választások, se semmi ilyen, az igazi demokráciától mélységesen idegen cirkusz.

Szerencsére itt van nekünk az Európai Unió, ami segít visszatérnünk az igazi demokráciához.

Hamarosan létre is fogják hozni Brüsszelben a Szeretet-minisztériumot, ahol végtelenül demokratikusan, az európai értékek és az emberi jogok maximális tiszteletben tartásával fogják megkínozni és likvidálni azokat a fasisztákat és nácikat, akik populista módon az erre eredendően alkalmatlan személyek szedett-vedett halmazának (gy.k.: lakosság) a véleményét akarják kikérni különböző dolgokról.

S ha a Szeretet-minisztérum kevés lesz a fasiszták és a nácik megsemmisítésére, hát majd bevetik a Béke-minisztérium stratégiai és taktikai csapásmérő egységeit, illetve az Igazság-minisztérium propaganda kommandóit. Végső esetben a Bőség-minisztérium is beszáll az Ukrajnában, a 30-as években már sikerrel kipróbált kiéheztetéssel.*

De komolyra fordítva.

Akár csak 2-3 éve sem gondoltam volna, hogy 2016-ra ide jut Európa. Hogy a legfőbb európai uniós tisztviselő, bizonyos Jean-Claude Junker nevű alkoholista, offshore-lovag (magyarul: adócsaló gazember) nyilvánosan merészel hangot adni azon csalódottságának, hogy Európában egyes politikusok a választóik érdekeinek megfelelő politikát akarnak csinálni. S hogy ezzel a véleményével világossá teszi, hogy a továbbiakban egy európai politikusnak nem dolga azoknak az érdekeit képviselni, akik a szavazataikkal hatalmat adtak a kezébe. Hogy vége ennek a fajta társadalmi szerződésnek. Hogy kiderül, hogy ezek az önmagukat valamiféle „elitnek” kinevező nyomorultak tényleg elszánták magukat arra, hogy pontot tesznek az európai népképviseleti demokráciák történetére.

Akár csak 2-3 évvel ezelőtt is azt gondoltam, hogy ugyan a világ egyre őrültebb hely, de Európa mégiscsak kivételt képez ez alól. Itt mégiscsak működik egyfajta jogrend, ami ha nem is tökéletes, de legalább a békét képes fenntartani. Azt hittem, hogy a II. Világháború szörnyűségei már nem fognak visszatérni az én életemben. Borzasztó szembesülni azzal, hogy a dolgok mai állása szerint valószínűleg tévedtem. Hogy a nyugati civilizáció olyan, viharos ütemű degenerálódáson megy át, hogy a megteremtett jólétbe belefáradva és hasznosság iránti motivációját, értelmes, egészséges lelkületét vesztve, narcisztikus ideológiáktól vezérelve egyetlen emberöltő alatt felszámolja önmagát.

Szerettem volna békében leélni az életemet… szerettem volna békében meghalni… Nincsenek rá szavaim, hogy mennyire sajnálom, hogy ez nem így fog történni. Nincsenek rá szavaim, hogy mennyire sajnálom azt a mostani fiatal generációt, akik néhány képtelenségig mohó és nagyravágyó elmebeteg gazember (gy.k.: nagybefektető) miatt ismét meg fogják ismerni egy európai háború iszonyatát.

Nagyon fontos lenne, hogy végre észbe kapjunk és megállítsuk ezt a folyamatot.

* Geroge Orwell "1984" c. könyvéből kölcsönzött "minisztériumok".

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igyjartal.blog.hu/api/trackback/id/tr508697728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DFK 2016.05.09. 15:27:52

@Jolka40: A luxemburgi külügyminiszter szerint az EU halála, ha uniós ügyekben népszavazások döntenek. Vagyis az EU polgárai ne mondják meg mit akarnak, csendben türjenek.

röf 2016.05.09. 15:37:29

Az EU lebontásáért legtöbbet az EU teszi.
Hab a tortán, hogy közben még ránk mutogat.

Kakimaki0123456789 2016.05.09. 15:38:46

Akkor az Magyarorszag halala, ha nem nepszavazhatunk a sajat Alkotmanzunkrol?

A nepszavazas pedig nem unios ugyekrol szolna. Hanem arrol, ki akarja-e orbanc vonni magat az unios kotelezettsegek alol, hangulatkeltessel es hazugsagokkal.
Akkor lenne unios nepszavazas ha az Unio osszes polgara szavazna. Szavaz is,a kormanyaira, akik kepviselik a velemenyet.

Kakimaki0123456789 2016.05.09. 15:39:36

En csak azt nem ertem ilyen troger, szemet, ruszki propaganda blogok hogy kerulnek az Index cimlapjara folyamatosan? Robotokkal general nekik a ruszki propaganda-osztyaly klikkeket?

Kalocsai Tamás 2016.05.09. 15:46:50

@DFK: Erre teljesen analóg módon nálunk törvénybe van fektetve, hogy költségvetést érintő kérdésről nem lehet népszavazást kezdeményezni (meg az alkotmányt, annak módosítását érintő kérdésekről sem). Tehát addig mondhatjuk meg, hogy mit akarunk, amíg az nem kerül pénzbe és/vagy a gránit szilárdságú "közös" "népakaratot" "megtestesítő" (szándékosan külön idézőjelekben) alkotmány szellemiségével nem ellentétes. Sokkal jobb.

röf 2016.05.09. 15:47:59

@Kakimaki0123456789:
Van itt másfajta blog is, csak onnan kihajítanak, ha megírod az igazat...

2016.05.09. 15:52:24

Vannak olyan kérdések, amiről konkrétan nem lehet népszavazást tartani, mert az egyéni érdek ellentétes a társadalmival, ami aztán persze később visszafelé sülne el, mert hosszútávon az egyéni érdek sem az, mint ami triviálisnak látszik a kérdésből.
Értsd: az emberek "olyan ostobák", hogy egyszerűen rossz lenne a végeredmény.
Csak néhányat ezek közül:
Töröljük-e el mondjuk az SZJA-t?
Emelkedjen-e duplájára a minimálbér?
Legyen-e a nyugdíjkorhatár 50 év?

Aki ezekről a kérdésekről népszavazást ír ki, az konkrétan hülye. Na most azt nem állítom, hogy a kvótás népszavazás triviálisan ilyen, de azt igen, hogy mivel te meg sem vizsgáltad ezt a kérdést ez ügyben, neked vagy fogalmad sincs a népszavazásról vagy mellébeszélsz.

És ez csak egy szelete azoknak a dolgoknak amiről nem lehet nép szavazni.
Egy másik elég nagy csoport az, amikor egyszerűen nem tudsz feltenni egy "értelmes" releváns kérdést az adott témában.

lobster thermidor 2016.05.09. 15:52:35

Te sokat iszol, vagy gyógyszerezed magad?

staropramen 2016.05.09. 15:56:23

Géza, amúgy jól vagy? Orvos látott?

aeidennis 2016.05.09. 15:58:54

Én egyetértek Juncker úrral. Szerintem azt a népet, amelyik hatalomra segítette a Horn Gyulát, az Orbánt, a Medgyessyt és a Gyurcsányt nem nagyon érdemes semmiről sem megszavaztatni.

Fun fact viszont, hogy amikor nemrég svájcban népszavazáson megszavazta a "nép", hogy a homeopátia valódi gyógymód a magyar MTA elnöke írt Junckerhez hasonló hangvételű cikket, miszerint minek szavaztatják a népet olyasmiről, amiről fogalma sincs. Holott egy ország irányítása kissé komolyabb dolog a homeopátiánál. :)

Netuddki. 2016.05.09. 16:03:24

Gandhi nevét a szádra ne vedd, tetü EU köpködő, tolvaj fideszes!
A magyaroknak meg először a saját házuk táján kéne söprögetni a megélhetési politikusbűnözőikkel együtt, mielőtt az EU-t kezdik köpködni.

Netuddki. 2016.05.09. 16:05:20

Még mindig nem állt elő a farbával a (muhaha!) külügy mini szter, miből tellett luxusvillára. Miből gyarapodik mészaroslőrinc? Hová lett a kvesztorvagyon? Hát az MNB "nyereség"? Tetü, tolvaj fidesz banda!

2016.05.09. 16:07:11

@aeidennis:

Hiányolom Orbánt a listádról.

2016.05.09. 16:08:59

@aeidennis:

Mea Culpa, csak vak vagyok! :)

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.09. 16:12:16

@röf: Te ezt honnan tudod? Igazat még kb soha se mondtál.

aeidennis 2016.05.09. 16:13:16

@MikeBoy: Antall Józsefet viszont lehagytam. :) Bár ő volt a legkevésbé gáz.

jágör68 2016.05.09. 16:14:27

Az igazi demokrácia az, ha brüsszeli- senki által meg nem választott bürokraták- 100%- ban teljesítik tengerentúli gazdáik (NSA) parancsait.
Ugyanebbe a körbe teszik a csatlós államok (GB, Franciaország,Olaszország, Belgium, Hollandia, Németország, Norvégia, Svédország...)

Edward Snowden: az európai vezetés az N S A bábja
www.bostonglobe.com/ideas/2014/10/18/vote-all-you-want-the-secret-government-won-change/jVSkXrENQlu8vNcBfMn9sL/story.html

attackthesystem.com/2013/07/07/snowden-and-the-servility-of-u-s-puppet-states-in-europe/

www.theguardian.com/us-news/the-nsa-files

postimg.org/gallery/ii9xow8u/

János Wéső 2016.05.09. 16:15:08

@Tibi !:
Az EU egy utolsó szaros hányás. Élén olyanokkal, akiket jó esetben le kellene lőni, csak az emberiség megmaradásának okán!

Sir Galahad 2016.05.09. 16:17:43

Ugyan már. Amit Junker mondott, az nem több, mint szóbeli kardcsörtetés, nyomásgyakorlás. Minden politikus ezt teszi. Tegyék csak. Ettől még nem lesz háború... egyébként meg az sem igaz, hogy Európának vége, felszámolja magát, satöbbi. A polkorrektség nyomása alatt a népakarat nehézkesebben érvényesül, de a végén azért érvényesül - az a szerencsétlen bohóc Faymann is lemondott. És ez csak az első dominó volt...

SnakeHipsBoy 2016.05.09. 16:18:08

Hát ez a bejegyzés egy épületes marhaság volt...
Az EU pedig mi is vagyunk, az nem egy ilyen rajtunk kívül álló izé. Azt csak elhitette a zorbán a balfaszokkal, akik annyit értenek a nemzetközi integrációhoz, mint vadmalac a zsebórához.

Meg ezek a valóságtól elrugaszkodott fantasy elemek, mint a Szeretet minisztérium meg a népszavazás és választás komplett betiltása, mint vízió pedig egyenesen komolytalanná teszik az egész írást. Nekem ovis hiszti színvonal.

Rendes érvelés hol van?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.09. 16:21:11

Felelőtlenség a népre bízni a döntést. Egy igazi liberális demokráciában a liberális agytröszt dönt mindenről. Mert ők jobban tudják.

felirat 2016.05.09. 16:30:09

A népszavazás intézményével nem az a baj, hogy van, hanem az, ahogy ezt a mai magyar illiberális politikai hatalom próbálja a teljesen egyoldalúan (és még csak nem is titkoltan demagóg módon) kihasználni.

Afrika steht an der Elbe 2016.05.09. 16:58:00

Pontosan így van. Schultz szerint egyenesen aljasság népszavazást tartani egy évszázadokra kiható stratégiai döntés ügyében.

Úgy vélem, az EU mára betöltötte az egykori Szovjetunió által üresen hagyott teret.

nu pagagyí 2016.05.09. 17:05:02

Ahol egzisztenciálisan mindenki a hatalomtól függ ott titulálhatják akárminek a demokrácia kellékeit, akkor sem lesz demokrácia. Magyarország szerintem már nem demokrácia.

Afrika steht an der Elbe 2016.05.09. 17:09:33

A szovjetek olyanok voltak, amilyenek, azonban még nekik sem jutott volna eszükbe, hogy leszóljanak Kádárnak, telepítsen be Magyarországra 300 ezer doni kozákot, különben fizetünk fejenként 250 ezer rubelt.

nu pagagyí 2016.05.09. 17:12:53

@Afrika steht an der Elbe: Amíg EU tagok vagyunk, nem kéne rombolni a szövetséget. Kb. ezt mondta Schultz és úgy értendő menjünk a picsába.
Ha Orbán népszavaztatni akar, akkor az EU-ból való kilépésről szavaztasson, ne arról, hogy felrúgjuk az EU szabályait és leszarjuk a közös felelősséget. Én szégyellem magam az országom sunyi vezetői helyett.

Afrika steht an der Elbe 2016.05.09. 17:20:36

@nu pagagyí:
"Én szégyellem magam az országom sunyi vezetői helyett."

Öntudatos libsi ilyet nem mond. Az öntudatos libsi "felvállalja" és megvalósítja önmagát.

Exe Géza · http://igyjartal.blog.hu/ 2016.05.09. 19:19:32

@nu pagagyí:

1. Halvány fogalmad nincs az EU szabályairól. Sajnos az, hogy te meg a hozzád hasonlók egész Például arról, hogy mi Uniós és mi tagállami hatáskör az uniós alapszerződés szerint.
Nos, a migránsok betelepítése NEM uniós hatáskör, erre nézve a tagállamok nem adtak át rendelkezési jogokat az Uniónak.

2. Közös felelősség? Ahhoz előbb közös döntéshozatal kell. Ki kérdezte meg például Magyarországot, hogy mit szól ahhoz, ha a területén keresztül behív Angela Merkel pár százezer bevándorlót?
Petőfi Sándor "Mit nem beszél az a német!" című versében a következők állnak:

"Mit nem beszél az a német,
Az istennyila ütné meg!
Azt követeli a svábság:
Fizessük az adósságát.

Ha csináltad, fizesd is ki,
Ha a nyelved öltöd is ki,
Ha meggebedsz is beléje,
Ebugatta himpellére!...

Ha pediglen nem fizetünk,
Aszondja, hogy jaj minekünk,
Háborút küld a magyarra,
Országunkat elfoglalja."

Szóval a probléma nem újkeletű, csak a szokásos. Németország beránt magához egy rakás migránst, akik, mint egy sáskajárás vonulnak végig Európán, aztán meg közös felelősségről papol úgy, hogy kicsit elfelejtett előtte egyeztetni azokkal, akikre most szét akarja teríteni a számára már kezelhetetlen problémát.

Exe Géza · http://igyjartal.blog.hu/ 2016.05.09. 19:24:09

@felirat: A mai magyarországi hatalom senkit nem tud arra kényszeríteni, hogy elmenjen szavazni. Ennek hiányában tömény hülyeség azon rugózni, hogy mit és hogyan akar a hatalom a népszavazással.
A nép dönti el, hogy érdekli-e a népszavazás vagy sem. És ha a nép elmegy, különösen olyan nagy számban, mint az Magyarországon elő van írva, akkor az a kérdés igenis érdekelte a népet és helyes volt megkérdezni.

Exe Géza · http://igyjartal.blog.hu/ 2016.05.09. 19:26:48

@SnakeHipsBoy:
Mielőtt teljesen elájulnál a saját tájékozottságodtól, szeretném jelezni, hogy egyetlen egy tényszerű érvet sem sikerült leírnod a hozzászólásodban. Ócska kis libsi köpködés az volt, de semmi más. Persze a magadfajtáktól már ez is elképesztő teljesítmény, úgyhogy többet nem is várok el.

Exe Géza · http://igyjartal.blog.hu/ 2016.05.09. 19:28:54

@aeidennis: Nyugodtan költözz el ebből az országból (ha még nem tetted volna meg).
Aki ennyire gyűlöli az országát és a honfitársait, azt a pszichiátere is a stressz csökkentésére szokrta felhívni, aminek legegyszerűbb ,módja, ha szépen eltűnik a balfenéken.
Kb. a kutya nem fog sírni utánad.

Exe Géza · http://igyjartal.blog.hu/ 2016.05.09. 19:29:43

@Tibi !: Rád is vonatkozik, amit a másik féleszűnek írtam az előbb.

Exe Géza · http://igyjartal.blog.hu/ 2016.05.09. 19:33:34

@staropramen: Hogyne. Ma is. Ennek köszönhetően és rendben vagyok.
Szemben veletek, akik sosem mentek orvoshoz, így csúnyán előrehaladott agyrákban szenvedtek, aminek az egyik legfontosabb tünete éppen az, hogy azt hiszitek, hogy baromian vágjátok mi merre hány méter ebben a világban. Csak éppen azt nem vagytok képesek összerakni, hogy ha egyszer ennyire hartalmas spílerek vagytok, akkor mégis hogy a fenébe vághattak ki benneteket a történelem szemétdombjára a választók. Na ezen a különös antagonisztikus problémán még el fogtok őrlődni egy pár évtizedig. De nem baj. És nem is érdekes.

Exe Géza · http://igyjartal.blog.hu/ 2016.05.09. 19:34:12

@Kakimaki0123456789:
Töröld meg szépen a szádat. Aztán meg a monitort is. Nem otthon vagy.

SnakeHipsBoy 2016.05.09. 19:54:36

@Exe Géza:
Libsi? Nocsak, erre meg miből következtettél?
Ja, hogy nem értek egyet a mondanivalóddal?
Tipikus kétbites gondolkodás. Nyilván akkor csak az lehetek. Középút, átmenet nincs. Jól leszűrted pár mondatból. És még én vagyok elájulva magamtól.

Érv kell? Ahhoz mit szólsz, hogy az általad magasztalt Viktor kézzel lábbal akadályozta a vasárnapi boltzárról szóló népszavazást egy éven keresztül? Vagy hogy jelentősen csökkenttették azon kérdésköröket, amiben itthon népszavazást lehet kezdeményezni? Az alaptörvényt miért nem legitimizálták népszavazással? Ezekkel hasonló logika mentén nem volt bajod?

Exe Géza · http://igyjartal.blog.hu/ 2016.05.09. 20:12:46

@SnakeHipsBoy: Ne erőlködj. Különösen azzal ne, hogy másnak próbáld beállítani magad, mint ami vagy. Ahhoz nagyon más paneleket kellene idedobálnod.
Ja és bár a 4 elemit (se) végzett proletár körökben elterjedt a "legitimizál" szó, jobb ha tudod, hogy azt "legitimál"-nak mondják azok, akik tudják hogy kell használni például ezt az idegen szót.
Úgyhogy ezzel se erőlködj.
süti beállítások módosítása